ERC desmenteix a AENA: Serà el Pla Director i no el DORA qui definirà les inversions a l'Aeroport del Prat
AENA en un comunicat va afirmar que el DORA aprovat el divendres passat i on la Generalitat era present i on es va ratificar l'acord del passat 2 d'agost anirà directe per la seva aprovació al Consell de Ministres. Però ERC afirma que precisament el DORA "no té capacitat per establir com s'han de dur a terme aquestes inversions sinó que aquesta decisió dependrà del pla director, que no s'ha definit i que haurà de passar filtres com el de la Comissió Europea".
Vista de la Ricarda con el Aeropuerto al fondo/ @EP
AENA en un comunicat va afirmar que el DORA aprovat el divendres passat i on la Generalitat era present i on es va ratificar l'acord del passat 2 d'agost anirà directe per la seva aprovació al Consell de Ministres. Però ERC afirma que precisament el DORA "no té capacitat per establir com s'han de dur a terme aquestes inversions sinó que aquesta decisió dependrà del pla director, que no s'ha definit i que haurà de passar filtres com el de la Comissió Europea".
Divendres la Generalitat i AENA van donar missatges diferents malgrat que el presidente Pere Aragonés va intentar establir un posició conjunta de la Generalitat davant la remodelació i la tercera pista de l'aeroport del Prat.
ERC després de l'aprovació del DORA de divendres en el Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya co-presidida per Raul Medina, director general Aviació Civil, i Isidre Gavín, secretari de Territori i Mobilitat, en representació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, respectivament manté una posició de defensa de l'espai natural de la Ricarda.
El Govern y AENA avanzan en la ampliación del aeropuerto del Prat
El contingut d'aquest acord s'ha traslladat al document presentat i conté l'afirmació textual: “…es garantirà la manera segregada actual per a l'operativa de les pistes i es realitzarà l'ampliació de la pista 07R/25L cap a l'Est, així com la construcció d'un terminal satèllit que doni servei als vols de llarg radi que s'operarien gràcies a l'allargament de la pista". No existeix, segons AENA, doncs, cap alteració sobre el text fruit de l'acord i el traslladat al document. I malgrat això els republicans es mostren en contra de la reforma que recull el Document d’Ordenació i Regulació Aeroportuària (DORA), que preveu ampliar el camp de vol de l’aeroport cap a la zona est, afectant l’espai natural de la Ricarda, a El Prat de Llobregat. Cosa que indicaria que les discrepancies dins el Govern de la Generalitat entre ERC i JxCAT no s'han solventant com semblava la setmana passada.
I en aquest sentit des de ERC s'afirma que s'hagi acordat una inversió de l'Estat a el Prat “no implica en cap cas haver tancat cap proposta concreta d'ampliació;” i per l'altra, “la inversió que s'hi faci ha de garantir el respecte ambiental i el compliment estricte de les normatives ambientals europees sobre la protecció dels espais naturals i la biodiversitat.”
Cosa que farà que “Esquerra Republicana no avali una reforma de l'aeroport que impliqui destruir un espai natural. Ni és necessari ni és negociable. El compromís d'Esquerra amb la transformació verda és ferm i irrenunciable, tal com també recullen els pactes per garantir l'estabilitat del Govern.” I afirma està compromés amb "el consens territorial com la preservació de la biodiversitat, el compliment de les directives europees i l’Agenda 2030", un marc aprovat pel Parlament amb el vot favorable de partits que sostenen tant el Govern de la Generalitat, com dels que formen part del govern espanyol.
Escribe tu comentario