L'alcalde del Prat descarta trencar amb el PSOE i el PSC per l'ampliació de l'Aeroport
El batlle pratí, Lluis Mijoler, ha concedit una entrevista a Vilaweb on ha parlat i molt de l'ampliació de l'aeroport i entre d'altres cosa ha admès que els comuns no estàn " en el punt de trencar amb el PSOE per l'aeroport".
Lluis Mijoler alcalde del Prat/ @EP
El batlle pratí, Lluis Mijoler, ha concedit una entrevista a Vilaweb on ha parlat i molt de l'ampliació de l'aeroport i entre d'altres cosa ha admès que els comuns no estàn " en el punt de trencar amb el PSOE per l'aeroport" malgrat que ell és una de les veus contràries a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i no vol una tercera pista que toqui l’espai natural de la Ricarda" ni tampoc més avions volant per sobre de Gavà Mar".
Segons afirmar "la seva proposta és desviar els avions cap a Girona, i connectar amb ferrocarril els aeroports de totes dues ciutats, convertint-la en la quarta pista, però lluny del Prat".
En paraules de l'alcalde ara mateix " no hi ha espai. No es pot proposar una ampliació en uns terrenys que no existeixen. AENA ja tenia la pretensió de fer arribar la tercera pista fins la Ricarda fa més de vint anys. I fa vint anys ja es va decidir que no hi havia aquesta possibilitat perquè dins els límits actuals no hi cap". I afegeix "creiem que el model aeroportuari no ha de ser un model centralista. Ha de connectar-se amb xarxa ferroviària amb els altres aeroports. No diem que no per anar en contra de qualsevol creixement. Proposem alternatives. Per acabar, en un context d’emergència climàtica, la Comissió Europea ja ha dit al govern de Madrid i de la Generalitat que no es protegeix prou el delta del Llobregat. En aquest context, es fa impossible de pensar que pugui haver-hi una ampliació".
Sofocado el fuego que ha quemado 600 m2 del espacio natural La Ricarda en El Prat
Preguntat sobre si els ajuntaments tenen capacitat de vet, Mijoler ho diu clar "directament, no tenim capacitat de vet. Sí que hi ha un primer compromís d’AENA, que ja han vulnerat, de no fer la inversió si no hi ha consens al territori. I quan l’Ajuntament de Barcelona i el del Prat s’hi manifesten en contra, resulta que els ajuntaments deixen de ser territori. Ara, l’únic que té dret de vet és la Generalitat. Nosaltres estem legitimitats a emprendre les accions jurídiques que corresponguin. Però de capacitat prèvia de vet, no en tenim".
Preguntat sobre si qui decideix l’ampliació és el consell de ministres en un govern format pel PSOE i els comuns, que reclamaran a la reunio del 30 de setembre a la part de Podem, Mijoler ha afirmat que "això que fan. Dir que no. I oposar-s’hi. I dir que no en tots els espais. Som a l’Ajuntament de Barcelona, al del Prat, al Parlament de Catalunya, al congrés dels diputats. El ministre dels comuns, Castells, té la mateixa posició. Una altra cosa és que es tracta d’una minoria dins el govern, i que la proposta final, i el control de segons quins afers, el té el PSOE".
Afegint que és cert que li pregunten perque reclama més a la Generalitat que no l'Estat que és qui ho aprova en última instància, "doncs perquè el govern de la Generalitat té la capacitat de dir que no".
El Govern y AENA avanzan en la ampliación del aeropuerto del Prat
Segons l'alcalde del Prat "en un consell de ministres no es vota. I allò que hi arriba ja compta amb els suport necessari. Ara es treballa en la fase d’informes, i em consta que des dels nostres ministeris es treballa en la resposta. La nostra posició és claríssima a tot arreu. Una altra cosa és la capacitat d’incidència que tens".
Preguntat si els comuns estarien disposats a anar-se’n del govern a Madrid i l'Ajuntament de Barcelona si el PSOE tiren endavant amb l'amplicació de l'aeroport, Mijoler és clar "crec que no som en aquest punt. En primer lloc, perquè de moment la proposta és el document DORA, que no és un document executiu. Per tant, ara per ara, no som en el punt de dir que hi haurà una crisi dels diferents espais de govern que has esmentat, però també penso en l’Ajuntament del Prat. No ha de passar això. Estic convençut que trobarem la sortida que toca, que al final és preguntar-ho a Europa. Tenir ben clar que Europa no ho permetrà. I buscar alternatives. Si l’Ajuntament del Prat i el de Barcelona en presenten, estic convençut que la Generalitat també pot presentar-ne".
Per l'alcalde del Prat la proposta seria tenir "més avions, sense ampliació, passant-los als altres aeroports aprofitant la capacitat dels altres aeroports, Reus i Girona, és possible. Ara, no li toca a l’Ajuntament del Prat dir com ha de ser el sistema aeroportuari català. Però sí, diem que és possible una inversió que augmenti aquesta capacitat. Així i tot, també hem d’anar a un model de quin turisme volem".
Escribe tu comentario