Aquests són els 3 projectes que l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca vol impulsar amb els fons europeus
A Espanya li corresponen 140.000 milions d’euros, 72.000 dels quals en ajuts i la resta en préstecs.L’Ajuntament ha demanat una ajuda de 1,2 milions d’euros per a l’execució dels tres projectes, el màxim import que la ciutat pot demanar per la seva població.CANVI EN LA MOBILITATSegons ha explicat l'Ajuntament, un dels objectius és connectar amb una passarel·la la zona d’equipaments del carrer Ainoa amb el parc Central.
@Ajuntament de Sant Andreu de la Barca
La millora de l’accessibilitat per als vianants del Nucli Antic, una nova passarel·la per a vianants i bicicletes que comunicarà el parc Central amb l’avinguda Constitució i el carril bici que connectarà la zona industrial amb el centre de la ciutat. Tal com ha informat l'ajuntament del municipi, aquests són els tres projectes amb els quals l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca opta a rebre ajudes dels fons Next Generation de la Unió Europea.
L’alcaldessa de la ciutat, Ana Alba, ha subratllat l’esforç que ha fet el consistori per presentar la seva candidatura a aquestes ajudes, que ha d’anar acompanyada del projecte i de la documentació necessària perquè es tingui en compte, indica el consistori. “Tenim moltes projectes a la cartera i ens presentarem al màxim, és un paquet important i ens seguirem presentant als següents”, ha assegurat l’alcaldessa.
Aquesta multimilionària eina, dotada amb més de 800.000 milions d’euros i pensada per impulsar la recuperació dels danys causats per la pandèmia, anirà en part a les administracions locals. A Espanya li corresponen 140.000 milions d’euros, 72.000 dels quals en ajuts i la resta en préstecs.
L’Ajuntament ha demanat una ajuda de 1,2 milions d’euros per a l’execució dels tres projectes, el màxim import que la ciutat pot demanar per la seva població.
CANVI EN LA MOBILITAT
Segons ha explicat l'Ajuntament, un dels objectius és connectar amb una passarel·la la zona d’equipaments del carrer Ainoa amb el parc Central. El projecte compta amb un pressupost de més de 900.000 euros. La passarel·la serà exclusivament per a vianants i ciclistes i tindrà una amplada mínima de 4 metres.
La nova infraestructura "salvarà la barrera urbanística que suposen les vies del ferrocarril", detalla l'administració municipal. "L’objectiu és unir l’espai de centralitat que es generarà a l’entorn del carrer Garraf, Anoia i Penedès, on està previst la construcció d’una nova llar d’infants municipal i un nou ambulatori, entre altres serveis, amb la zona de Camp Llarg i el parc Central".
MÉS IMPORTÀNCIA DE LA BICICLETA
La segona de les ajudes que s’ha sol·licitat permetrà completar el carril bici que creua la ciutat, "la qual cosa contribuirà a fer de la bicicleta una alternativa real de mobilitat", apunta el consistori.
L’objectiu és completar el carril bici que ha de comunicar el centre de la ciutat amb la zona industrial i amb les ciutats de Pallejà i Martorell. A l’interior de la localitat el carril bici permetrà accedir a zones d’equipaments com centres educatius, sanitaris o municipals.
En aquest cas, el pressupost és de 260.000 euros.
MILLORA EN L'ACCESSIBILITAT DEL NUCLI ANTIC
Finalment, l’Ajuntament explica que preveu millorar la mobilitat del Nucli Antic amb la creació de la zona urbana d’atmosfera protegida (ZUAP), limitant la circulació dels vehicles i donant prioritat als vianants.
Per tal de pacificar el Nucli Antic es proposen diverses intervencions, com un pas de vianants elevat a la carretera de Barcelona amb el carrer Major, que significarà l’eliminació de l’últim semàfor de la ciutat. "També, s’instal·laran càmeres de videovigilància als accessos al barri, que permetran un control de matrícules, una restricció d’accés de vehicles i, com a conseqüència, una millora de la qualitat de l’aire, de la seguretat ciutadana i la seguretat vial", informa el l'ens públic.
El projecte, pressupostat en gairebé 400.000 euros, preveu completar l’adaptació dels passos de vianants del barri de manera que es garanteixi l’accessibilitat dels vianants, potenciar la senyalització dels carrils compartits amb la bicicleta i de l’àrea exclusiva de vianants.
Escribe tu comentario