Els veïns de Cervelló donen 3.607 euros per lluitar contra la malaltia Duchenne
L’ajuntament de Cervelló junt amb l’associació Somriures Valents entitats i comerços del municipi ha portat a terme una jornada en el dia mundial de la malaltia de Duchenne per reivindicar posar a l’agenda social aquesta malaltia i per reclamar més investigació i més ajudes pels nens i les famílies que la pateixen. En total es van recaptar 3.607 euros que s’entregaran a l’assciació Somriures Valents de l’Hospital Infantil Sant Joan de Déu.
L’ajuntament de Cervelló amb l’associació Somriures Valents, entitats i comerços del municipi ha portat a terme una jornada solidaria en el dia mundial de la malaltia de Duchenne per reivindicar posar a l’agenda social aquesta malaltia i per reclamar més investigació i més ajudes pels nens i les famílies que la pateixen. En total es van recaptar 3.607 euros que s’entregaran a l’assciació Somriures Valents de l’Hospital Infantil Sant Joan de Déu.
La regidora de salut i serveis socials de Cervelló, Silvia Muñoz, va recordar que “com passa amb tantes malalties minoritàries la investigació és complicada i cara. Per això, accions com les que portem avui són imprescindibles per ajudar als nens i nenes i a les seves famílies. Ajudar tant en l’àmbit de difusió, parlant de la malaltia i posant-la a l’agenda política i social, com a través de tota la solidaritat possible”.
Muñoz ha agraït la valentia i força de la família de Cervelló que ha estat promotora de tota la jornada i que “lluita dia a dia per millorar la qualitat de vida del seu fill”.
Tot i que encara no existeix una cura per la DMD (distròfia muscular de Duchenne) existeixen alguns tractaments que poden reduir els símptomes i millorar la qualitat de vida dels pacients, que requereixen en major o menor grau un equip multidisciplinari de personal sanitari i terapeutes especialistes.
Escribe tu comentario